hunspb@hotmail.com

hozzászólások

A nő, aki fogamzásgátlót szed, az szajha.

2009.08.05. 12:58 Hun.Spb

Egyszerűsíti le véleményében valaki egy egri templom időszakos kiállításának fő mondanivalóját. És még csak nem is valami kitelepülés, hanem rögtön jobbra a főoltártól, mindenki okulására.

További információ, hogy „1956-1996 között több mint 5 millió törvényes gyermekgyilkosságot hajtottak végre, évente 70-80 ezret, ...”, utalnak itt gondolom az abortuszra. Azt azért nem értem, hogy miért pont azt az időszakot választották statisztikai alapnak, de biztos valaki akkor strigulázta egy kockás lapon, majd elment nyugdíjba. A negyven év alatt évi 80 ezer abortusz végeredménye, (3 millió 200 ezer), és a „...több mint 5 millió...” közti elhanyagolható statisztikai tévedést meg nézzük el neki, biztos kiszaladt hegyezőért.

A tematikailag kettéosztott kiállítás, (balról fogamzásgátlás ellen, jobbról abortusz ellen), fő sokkoló motívuma pedig egy kokárdával díszített gyermekkocsi, benne macskaalom és kis botkeresztek. Beszédes installáció.


 

9 komment

Címkék: társadalomizélés

A bejegyzés trackback címe:

https://hunspb.blog.hu/api/trackback/id/tr441290319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guli 2009.08.10. 12:40:25

Nehéz téma ez és szomorú. Ugyanakkor agyonrágott és közhelyes mondatokkal lehetne illetni ezt a fajta propagandát. Pl. olyanokkal, hogy a felelősséggel vállalt gyermek szülessen csak meg, mert az élet nemessége foszlik szerte azzal, ha valaki úgy szül, hogy gyermekének még a napi melegételhez való jutását sem tudja biztosítani. Ne feledjük azt sem, hogy egy alkoholista, erőszakoskodó apa által fogant, ugyanezen családi környezetbe érkező gyermek léte sem nevezhető életnek. És még sorolhatnám.

De eszembe juttat valami mást is. Az, hogy mégis milyen alternatívával szolgál akkor az a kisközösség, aki ezt a tacepaót magáénak mondhatja?

Netán azt, hogy csak akkor érintkezzen egy pár, ha gyermekvállalásra szánja el magát? Tényleg elvennék a meghittség, a párkapcsolat egyik alapját adó mozzanatát a férfiaktól és nőktől ezek az emberek. Hogy lehet bűnként kezelni a testiséget, miközben bigott, vallásos emberek valódi bűnöket (hazugság, csalás, álságosság, gonoszság, lopás, kegyetlenség, stb.) naponta elkövetve, bizonyos vallások esetén néhány miatyánk elmormolását követően bűnbocsánatban részesülnek. Érdekes gondolat.

Persze az is lehet, hogy ez a kis közösség arra gondol, hogy most aztán szaporodjunk, mert az való igaz, hogy fogy a magyar. De a páronkénti 15-20 gyermek születése nem hiszem, hogy gazdaságilag, társadalmilag, vagy bárhogy is természetes lenne.

Én egyetlen dolgot kérdeznék csak meg. A gondolat szülötte vajon hány gyermeket nevelt fel, volt e házastársa, ill. jelen pillanatban hány éves. A válasz sokmindenre adna magyarázatot.

Félek, hogy a bort iszik, vizet prédikál mint hasonlat állná meg a helyét, esetleg olyan is előfordulhat, hogy már nem nagyon iszik semmit, vagy soha nem is ivott, mert nem volt mit innia soha sem.

D. Sharp 2009.08.10. 23:38:23

Én azért feszegetném ezt az 1956-1996 dátumot, meg a kokárdás "installáció" összefüggéseit. Naív mondat, "nem értem, miért ez az időszak a statisztikai alap".

Szerintem pontosan érted. :-)

Hoppá, csak nem a szocializmus időszaka?

"Ezek a rohadék kommenisták megöltek, 40 szer 80 ezer magzatot. Mennyi is az Gizike? Hogy hárommillió-kétszáz? Írjunk már 5 milliót, az jobban mutat!"

D. Sharp 2009.08.10. 23:42:25

@guli:
"De eszembe juttat valami mást is. Az, hogy mégis milyen alternatívával szolgál akkor az a kisközösség, aki ezt a tacepaót magáénak mondhatja?"

Alternatíva? Ne már? Azt nem szokás. :-)

Itt mindent, mindenkit lehet szidni, de megoldást senki sem mond. Lásd: politika, gazdaság, társadalmi kérdések.

creal 2009.08.23. 09:08:57

Tény, hogy a képet nézve, a szimbólumok használata erősen eklektikus. de a szándék dicséretes.
Alternatíva?

Te vagy az alternatíva: belső reménységgel, bizalommal és hittel, hogy találsz egy olyan párt magad mellé, akinél nem kell gondolkozni, hogy vegyél-e fogamzásgátót, vagy óvszert!

Bár sarkosan van fogalmazva, de az ország sorsa mindig az ágyban dől el! Eldobható párkapcsolatokkal nem lehet jövőt építeni.

Te magad, aki lázadsz a használat ellen, már most teremted meg, TERVEZED ELŐRE, adsz esélyt annak, hogy visszalépjél abból amit felelősséggel kellene mérlegelni.
Úgy hívják ezt: udvarlás.

guli 2009.08.23. 11:48:42

@creal:

Az alternatíva keresésem ez esetben a téma eredetéhez kapcsolódott, vagyis arra vonatkozott, hogy vajon milyen lehetőség van a mai - de akár az évszázadokkal ezelőtti - szexuális életben arra, hogy a "felhívásnak" maradéktalanul képes legyek/legyünk eleget tenni.

Házasságban élek, maximálisan monogám vagyok, tehát mondhatom azt is, hogy akár a Tízparancsolatnak (de egyéb vallási elveknek) is maximálisan felelek meg. De a születésszabályozás minden formáját elvenni még a magam fajtáktól is nem csak butaság, de emberileg, gazdaságilag és a világot sújtó túlnépesedés szempontjából is hibás gondolkodást mutat.

A házasságban felnevelt néhány gyermek érték, nemes és létfontosságot mutat. Az esztelenül való, évenkénti szülés - lássuk be - a világot emésztené fel.

Ha viszont az egészséges, monogám párkapcsolatban, minden világvallás esetén elfogadott szerelmi együttléttől mégis megfosztani akarnánk a világot, az az egyik leghibásabb döntés lenne.

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy itt indulna el a homoszexuálisok bűnösségének kikiáltása, mely megint álszent lenne. Hiszen ha a saját nemhez való vonzódás bűn lenne, akkor a természet (vagy nevezzük Istennek) nem teremtett volna ilyen embereket. Sőt tovább megyek, állatokat sem, hiszen ma már az is köztudott, hogy az állatvilágban is van a saját nemhez vonzódó jó néhány egyed.

A természet egyébként önmaga szelektál. Egy nőnemű csecsemő nagyjából 500 petesejttel a testében érkezik a napvilágra, de mire a pubertás korba ér, ez a szám nagyjából a felére csökken. Nem beszélve arról a nem kevés - sokszor észre sem vehető - vetésélek számáról, mely minden egészséges nőt érint élete során legalább 2-5 alkalommal. Még a természet is visszavesz az iramból, akkor miért ne tehetné meg egy felelősségteljesen gondolkozó pár is.

Hangsúlyozom, felelősségteljes, gondolkodó emberek ésszerű döntéséről beszélek, nem alkalmi kapcsolatokra, egy éjszakás kalandokra buzdítok én bárkit is.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2009.08.23. 22:51:09

@creal:

"...találsz egy olyan párt magad mellé, akinél nem kell gondolkozni, hogy vegyél-e fogamzásgátót, vagy óvszert!..."

Tehát, amint megtaláltam a partneremet, akivel olyan mély a kapcsolatom, hogy el tudom képzelni a jövőt és a közös gyermekeket, minden meg is van oldva?

OK! Találkozunk, megismerkedünk. Együtt vagyunk fél éve, rájövünk, hogy ő az igazi. Összeköltözünk, mondjuk még fél év és kiderül, működik az együttélés, jöhet a házasság. Összeházasodunk, és egy év után már anyagilag is úgy állunk, hogy jöhet a gyerek. AKKOR CSINÁLHATJUK ELŐSZŐR????

Na, ne viccelj velem! Összejövök egy lánnyal és két évig nem izélhetünk. Az mondjuk heti három Onán bűne, amiért simán a pokolra, de nagyon. (Oké, szar a klíma, de sok az ismerős.)

Vagy oldjuk meg az örömszerzést orálisan? Azt szabad?

Különben meg én nem küldenék el egy 19 éves srácot gólyatáborba óvszer nélkül, mert lehet, hogy gyerek nem jön össze, de mondjuk a hepatitis aktuális betűjelét simán be fogja nyalni. Vagy valami egzotikusat.

"...Te magad, aki lázadsz a használat ellen, már most teremted meg, TERVEZED ELŐRE, adsz esélyt annak, hogy visszalépjél abból amit felelősséggel kellene mérlegelni.
Úgy hívják ezt: udvarlás..."

Ezt csak én nem értem?

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2009.08.23. 22:56:06

@guli:

"... Az esztelenül való, évenkénti szülés - lássuk be - a világot emésztené fel...."

Viszont az Igaz Magyarok száma nem csökenne. Mert az egész fenti kezdeményezés célja ez.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2009.08.23. 22:59:34

@D. Sharp:

"...Szerintem pontosan érted. :-) ..."

Persze, hogy!

guli 2009.08.24. 14:33:59

@Hun.Spb:

Nem, én sem értem ezt a gondolatkört. És szívesen venném, ha konkrétabb lenne a megfogalmazás.
süti beállítások módosítása